Η ομάδα του 3ου Γυμνασίου Μυτιλήνης με υπεύθυνη την Βέρα Κωφοπούλου και συνεργαζόμενες εκπαιδευτικούς την Χριστίνα Πανταζή και την Λαμπρινή Τσακμάκη υλοποίησε την Ημέρα Διάχυσης του προγράμματος ¨Κι αν ήσουν εσύ¨ σε δύο δράσεις, μία με παιδιά της Α΄ Γυμνασίου του σχολείου τους στα πλαίσια της θεματικής εβδομάδας την Πέμπτη 16 Μαΐου και μία με παιδιά του Γυμνασίου Πέτρας που συμμετέχουν σε πρόγραμμα Erasmus + με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό την Δευτέρα 20 Μαΐου σε συνεργασία με το υπεύθυνο καθηγητή του Γυμνασίου Πέτρας κ. Χαράλαμπο Κάβουρα.
Η δράση και στις δύο περιπτώσεις είχε θέμα την διαφορετικότητα στη σχολική ζωή των εφήβων και τις βίαιες συμπεριφορές που προκαλούνται εξαιτίας αυτής της διαφορετικότητας, καθώς και τη διαχείριση αυτών των συμπεριφορών.
Συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν τρία στιγμιότυπα γνωστά από την αυλή του σχολείου που στη συνέχεια έγιναν «παγωμένες εικόνες»:
1ο: Περιστατικό λεκτικής – ψυχολογικής και σωματικής βίας σε μαθητές που διαβάζουν στο διάλειμμα – κάποιος έχει μια ιδιαιτερότητα…διαβάζει πολύ!
2ο : περιστατικό σωματικής βίας-τσακωμός
3ο : σεξουαλική παρενόχληση, άσκηση λεκτικής και ψυχολογικής βίας…
Σε όλα τα περιστατικά οι μαθητές πήραν τους ρόλους: α. θύματα β. θύτης γ. θεατής παρατηρητής – αμέτοχος δ. θεατής – διαμεσολαβητής- «πυροσβέστης» και ε. θεατής – υποστηρικτής της βίας – «εμπρηστής».
Μαθητές και μαθήτριες της ομάδας του προγράμματος είχαν αναλάβει το ρόλο του εμψυχωτή και συντόνιζαν τις δράσεις, «ξεπάγωναν» ή άλλαζαν τους ρόλους έκαναν ερωτήσεις, αναζητούσαν εναλλακτικές συμπεριφορές.
Στο τέλος ακολούθησε συζήτηση και μοίρασμα των σκέψεων και συναισθημάτων.
ΣΧΟΛΙΑ-ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΩΝ:
Ήταν πολύ ενδιαφέρον να βλέπει κανείς τα παιδιά της ομάδας να αναλαμβάνουν ρόλους εμψυχωτή και να καθοδηγούν τους συμμαθητές τους. Επίσης στη συζήτηση που ακολούθησε υπήρχε περισσότερη οικειότητα από όταν την κατευθύνουν οι εκπαιδευτικοί. Από την άλλη μεριά οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να παρατηρούν και να παρεμβαίνουν ισότιμα στη συζήτηση.
ΣΧΟΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ:
Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συντόνιζαν τη δράση χάρηκαν πολύ αυτό το ρόλο και ένιωσαν να φιλοξενούν τους συμμαθητές τους στη δράση.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες που παρακολούθησαν τη δράση ευχαριστήθηκαν αυτήν την ανταλλαγή και ένιωσαν μεγαλύτερη ευκολία στην έκφραση των σκέψεων και των συναισθημάτων τους.