Η πρώτη Γυμνασίου πραγματοποίησε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2014-2015 δύο εκπαιδευτικές επισκέψεις.
α) επίσκεψη στη Δημόσια – Ιστορική Βιβλιοθήκη Μήθυμνας
Η πρώτη επίσκεψη πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου στην Δημόσια – Ιστορική Βιβλιοθήκη Μήθυμνας. Τους υποδέχτηκε και τους ξενάγησε η Δειυθύντρια της Βιβλιοθήκης και καθηγήτρια στο Γυμνάσιο Πέτρας κυρία Παναγιώτα Θηβαίου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες πληροφορήθηκαν για την ψηφιοποίηση των παλαιών βιβλίων της βιβλιοθήκης μέσα από το πρόγραμμα «Ψηφιακός Ηρόδοτος», έμαθαν πώς να τα συμβουλεύονται μέσω της ιστοσελίδας της βιβλιοθήκης στο διαδίκτυο και πληροφορήθηκαν για τις διαδικασίες δανεισμού των βιβλίων. Στη συνέχεια έγινε ανάγνωση διηγημάτων, έψαξαν να βρουν συγκεκριμένα βιβλία, έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια, ζωγράφισαν και εξοικειώθηκαν με τον υπέροχο χώρο της βιβλιοθήκης.
β) Επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο Μυτιλήνης και στον αρχαιολογικό χώρο της Θερμής
Αρχαιολογικό Μουσείο
Οι μαθητές και οι μαθήτριες επισκέφτηκαν την αίθουσα με την οικία του Μενάνδρου. Μελέτησαν τα ψηφιδωτά και αφού σχολίασαν το ψηφιδωτό του Ορφέα, μεταφέρθηκαν στο “δωμάτιο” του Μενάνδρου. Εκεί συζήτησαν τα εξής θέματα και καθοδηγήθηκαν να διατυπώσουν υποθέσεις:
– Γιατί ονομάζεται οικία Μενάνδρου; (μάντεψαν ότι ο Μένανδρος ήταν ο εικονιζόμενος στο ψηφιδωτό).
– Τι απεικονίζεται στα ψηφιδωτά; (στόχος να καταλάβουν ότι στα περισσότερα ψηφιδωτά φοράνε μάσκες, άρα σχετίζονται με θεατρικές παραστάσεις).
– Πως κάθονταν σ’ αυτό το δωμάτιο; Τι δωμάτιο μπορεί να ήταν αυτό; (Δωμάτιο συμποσίων, κάθονταν γύρω από τα ψηφιδωτά).
– Τι μπορεί να ήταν ο ιδιοκτήτης και επέλεξε να βάλει αυτές τις εικόνες; (ίσως ηθοποιός, ίσως θαυμαστής του Μενάνδρου ή θεατρικός συγγραφέας).
Στη συνέχεια διαβάστηκαν αποσπάσματα από δύο έργα και συζητήθηκε η θεματολογία τους.
Επιπλέον μεταφέρθηκαν στην αίθουσα συμποσίου και εκεί τους δόθηκε ένα φύλλο με πλαίσια (σαν κάτοψη της οικίας Μενάνδρου) με το εξής θέμα : Αν σας επιτρεπόταν να οργανώσετε το δικό σας συμπόσιο σε μια τέτοια οικία, τι ψηφιδωτά θα θέλατε να είχε στο δάπεδο;
Αρχαιολογικός χώρος Θερμής.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε ομάδες των 8 παιδιών με ένα ερωτηματολόγιο στο χέρι και έψαξαν στον αρχαιολογικό χώρο για να απαντήσουν στις εξής ερωτήσεις:
– Παρατηρήστε το χώρο γύρω από την πόλη της Θερμής. Περιγράψτε το τοπίο και αυτά που βλέπετε γύρω σας. Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι αποφάσισαν να χτίσουν την πόλη σ’ αυτό το σημείο (πλεονεκτήματα του χώρου);
– Από πού πιστεύετε ότι πήρε το όνομά της η τοποθεσία αυτή;
– Κάντε βόλτα στο χώρο και προσπαθήστε να εντοπίσετε α) σπίτια β) δρόμους γ) τείχη δ) αποθήκες ε) πλατεία στ) ένα μικρό τάφο ζ) ένα «φούρνο» κεραμικής η) αντικείμενα
-Ποιες πιστεύετε ότι ήταν οι ασχολίες των κατοίκων της Θερμής;
Στη συνέχεια είδαν τις μακέτες με την αναπαράσταση του προϊστορικού χώρου.
Οι επισκέψεις οργανώθηκαν από τους καθηγητές Ευσταθίου – Σελάχα Κατερίνα και Κάβουρα Μπάμπη (φιλόλογοι). Συνόδεψαν και συμμετείχαν στην βιβλιοθήκη η καθηγήτρια Θηβαίου Παναγιώτα (αγγλικής γλώσσας) και στα αρχαιολογικά της Μυτιλήνης ο κύριος Παύλου Διονύσιος (μαθηματικός).