Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 το σχολείο μας συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Λαμπράκη «Ενεργώ ως Πολίτης». Το «Ενεργώ ως Πολίτης» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο στοχεύει στην εκπαίδευση και στη διαμόρφωση μαθητών και μαθητριών ως ενεργών πολιτών. Υλοποιείται πανελλαδικά και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων (από το νηπιαγωγείο μέχρι και το λύκειο) και όλων των τύπων σχολείων. Το πρόγραμμα έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ως πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων. Οι μαθητές με την καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών του προγράμματος υλοποιούν δραστηριότητες, τις οποίες καλούνται να αναπτύξουν μέσα στην τάξη, με βάση το μαθησιακό ενδιαφέρον και την ετοιμότητά τους. Οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου μας συμμετείχαν σε συνολικά 7 δραστηριότητες του προγράμματος και ολοκλήρωσαν δράσεις.
Ενδεικτικές δραστηριότητες και δράσεις που έγιναν:
- Όνομα δραστηριότητας: «Τι θα άλλαζα – Είμαι αρκετά μεγάλος-η ώστε…»
Οι μαθητές στο πλαίσιο αυτής της δραστηριότητας, αφού εντόπισαν κάποια από τα προβλήματα του τόπου τους, αποφάσισαν να δράσουν και να βρουν λύσεις για την αντιμετώπιση αυτών. Πιο συγκεκριμένα, ανέλαβαν να κατασκευάσουν κάδους για το σχολείο τους, αλλά και να διορθώσουν ζημιές στο οδικό δίκτυο, έξω από το χώρο του σχολείου.
- Όνομα δραστηριότητας: «Η ζωή στο νησί»
Οι μαθητές συζήτησαν τα προβλήματα που μπορεί να έχει ένας πολίτης που ζει σε νησί. Συνέθεσαν ερωτηματολόγιο το οποίο διανεμήθηκε στους μαθητές του σχολείου με στόχο να προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα, αλλά και να οργανωθούν ενέργειες οι οποίες θα μπορούσαν να λύσουν προβλήματα ή να βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής των πολιτών.
- Όνομα δραστηριότητας: «Δες το θετικά»
Οι μαθητές πραγματοποίησαν παιχνίδια με στόχο να γνωρίσουν καλύτερα ο ένας τον άλλο. Έμαθαν να βλέπουν θετικά ο ένας τον άλλον και να αναγνωρίζουν τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα των συμμαθητών τους. Μαθητές και μαθήτριες που δεν είχαν συνεργαστεί ποτέ κατάφεραν να συνεργαστούν αρμονικά και να ξεπεράσουν προβλήματα και αντιπαλότητες.
- Όνομα δραστηριότητας: «Η ιστορία της Μονιρέ»
Οι μαθητές μελέτησαν την ιστορία της προσφυγοπούλας Μονιρέ και ευαισθητοποιήθηκαν όσον αφορά τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι που ζουν σε εμπόλεμες ζώνες και αναγκάζονται να γίνουν πρόσφυγες. Επίσης κατανόησαν τη σημασία της αποδοχής των μεταναστών και των προσφύγων σε μια κοινωνία
Δραστηριότητες για τη δράση «Τι θα άλλαζα – Είμαι αρκετά μεγάλος-η ώστε…»